Categorie: Cases
Fisher investment case: effectieve leadcampagne!
Doel & aanpak
Het primaire doel van deze campagne was het generen van leads door middel van informatieve homepage-, nieuwsbrief- en display advertenties. Informatieve content bestaande uit Tips & Tricks die pensioen beleggers moest triggeren om meer uit hun pensioen te halen. Voorbeelden zijn: ‘’7 slimme beleggingstrucs van vermogende gepensioneerde’’ en ‘’5 manieren om comfortabel met pensioen om te gaan’’.
- Doelgroep: Pensioenbeleggers met een belegd vermogen van meer dan €350.000
- Doel: 240 leads
- Lead: Wanneer iemand een opt-in afgeeft op de landingspagina van Fisher Investment
Het secundaire doel van de verschillende advertenties is het verhogen van de naamsbekendheid van Fisher Investment’s onder pensioenbeleggers door zich te profileren als kennispartner. Middels de Tips & Tricks toont Fisher Investment hun kennis en creëren zij raakvlakken met pensioenbeleggers waarnaar deze doelgroep hopelijk kan worden omgezet tot lead.
Concrete voorbeelden
Middels diverse soorten advertenties (homepage-, nieuwsbrief- en display advertenties) hebben wij via verschillende kanalen Tips & Tricks getoond aan de desbetreffende doelgroep (pensioenbeleggers). Er zijn in totaal drie soorten homepage advertenties, drie verschillende nieuwsbrief advertenties en één display advertentie getoond in een periode van één jaar. Het overkoepelende thema van de verschillende advertenties is Tips & Tricks.
Homepage advertentie:
In de onderstaande homepage advertentie attendeert Fisher Investment potentiële klanten op 7 slimme beleggingstrucs.In de titel benoemen zij ‘’vermogende gepensioneerden’’ waarmee de doelgroep van pensioenbeleggers met een vermogen van meer dan €350.000 word bedoelt, dit benadrukt Fisher Investment ook in de tekst. Daarnaast benoemen ze in de tekst ‘’gratis gids en periodieke inzichten’’ dit is waarde toevoegend. Het is tevens een trigger voor vele zal zijn op de advertentie te klikken. Al jaren geven bedrijven gratis producten weg. Zodoende willen ze de consument kennis laten maken met hun product of vraag scheppen voor andere producten uit hun assortiment.
Nieuwsbrief advertentie:
In de onderstaande nieuwsbrief advertentie wijst Fisher Investment potentiële klanten op 5 manieren op hun pensioen door te komen met een vermogen van €350.000. Met deze titel spreekt Fisher Investment de doelgroep direct aan. Opnieuw is het gratis element verwerkt in deze advertentie wat zorgt voor waarde.
Display advertentie
In de onderstaande display advertentie informeert Fisher Investment potentiële klanten 77 pensioentips. Door in de titel de vraag ‘’ouder dan 60?’’ te verwerken spreek je de potentiële doelgroep aan. Ook in deze advertenties is het vermogen van €350.000 verwerkt en het gratis element.
Indrukwekkende maandelijkse resultaten:
Het vooraf bepaalde doel was 240 leads. Met de behaalde 250 leads is het doel van Fisher Investment dus behaald (zie onderstaande resultaten 2022).
Zowel Fisher Investment als IEX kijken terug op een zeer geslaagde campagne, waarin relevante, informatieve content het verschil heeft gemaakt!
Ook leads generen door middel van advertenties?
Met een bereik van 2 miljoen particuliere en 87.000 professionele beleggers per maand in Nederland en België, zijn wij het grootste beleggingsnetwerk van Nederland. Ons brede portfolio aan websites, apps, events en forum bieden wij u de mogelijkheid om rechtstreeks met uw potentiële klant te communiceren.
De Homepage advertentie is uiterst geschikt voor het vergroten van uw naamsbekendheid onder een groot publiek en het genereren van leads. Omdat de Homepage advertentie tussen onze eigen redactionele artikelen staat, lift u mee op onze autoriteit.
Adverteren in onze goed gelezen nieuwsbrieven zorgt voor een bereik van ruim 200.000 unieke ontvangers. Wij kunnen u assisteren met het bouwen van een merk en laten zien dat u een autoriteit bent binnen de beleggingswereld.
Online display advertenties zorgen voor naamsbekendheid van uw merk en brengen uw proposities onder de aandacht. Er is een breed assortiment aan banners op ons gehele netwerk bestaande uit IEX.nl, IEX Markt Monitor, retailbeleggers Nederland en België. Bereik beleggend Nederland via het grootste beleggingsnetwerk van particuliere beleggers!
Advies over hoe u het best leads kan genereren?
Neem gerust contact op met:
Rafael de Bruin
+31 (0)6 10 14 00 79
rafael.de.bruin@iexmedia.nl